Świadoma dieta – przegląd najzdrowszych dodatków do dań

Jakość spożywanych pokarmów wpływa nie tylko na wagę ciała, ale i na samopoczucie, kondycję włosów i paznokci oraz gospodarkę hormonalną organizmu. Jakie dodatki do dań są najzdrowsze? Po jakie produkty sięgać, aby cieszyć się smukłą sylwetką i odpornością organizmu?

Spirulina

Jednym z najzdrowszych produktów na świecie jest spirulina. 3 gramy algi mają taką samą wartość odżywczą co 5 porcji warzyw i owoców. Dodatkowo jest polecana wegetarianom ze względu na wysoką zawartość witaminy B12. Spiruliny nie jada się samodzielnie, lecz wykorzystuje się ją jako sproszkowany dodatek. Sproszkowaną algę można mieszać z sokiem, smoothie i koktajlami lub posypywać nią kanapki i sałatki. W drugim przypadku warto zmieszać spirulinę z odrobiną soli i sezamu, aby poprawić smak posiłków.

Komosa ryżowa

Komosa ryżowa jest znana również pod nazwą quinoa. Nie zawiera glutenu i jest najlepszym źródłem białka spośród wszystkich roślin zbożowych. Ponadto dostarcza organizmowi żelazo, magnez, potas, cynk i wapń. Komosę ryżową można jadać z warzywami i mięsem lub na słodko – z owocami, cynamonem i rodzynkami. Można podawać ją nawet dzieciom ze względu na jej lekkostrawność.

Jagody goji

Owoce jagodowe słynną z wyjątkowych wartości odżywczych, jednak jagody goji dostarczają ich do organizmu najwięcej. Są potężnym źródłem antyoksydantów i zawierają ponad 500 razy więcej witaminy C niż cytryna. Poleca się ich dodawanie do owsianek, jaglanek, domowych ciasteczek lub granoli. Można również jadać je samodzielnie w formie przekąski między posiłkami.

Trawa jęczmienna (zielony jęczmień)

Wśród najzdrowszych dodatków do dań znajduje się także trawa jęczmienna. Wysoka zawartość witamin z grupy B i błonnika sprawia, że zielony jęczmień reguluje pracę układu pokarmowego i chroni przed zaparciami. Ponadto zawartość chlorofilu pozytywnie wpływa na skład chemiczny krwi. Trawę dodaje się w formie sproszkowanej do koktajli lub świeżych soków.

Surowe kakao

Surowe, niepoddane procesom termicznym kakao jest doskonałym źródłem antyoksydantów, żelaza i magnezu. Jego spożywanie uzupełnia braki obu pierwiastków w organizmie i niweluje przykre skutki picia dużych ilości kawy. Surowe kakao najlepiej smakuje jako dodatek do mlecznych koktajli. Ze względu na pobudzające działanie koktajle tego typu najlepiej pić o poranku.

Super foods z Internetu

Najzdrowsze dodatki do dań najłatwiej znaleźć w Internecie. Zdrowa żywność na zamówienie on-line jest dostępna w wielu sklepach, dzięki czemu można bez trudu znaleźć w sieci surowe kakao czy sproszkowaną spirulinę.